$3,500 Vision Pro Apple Terperangkap dengan Wi-Fi 6 yang Lebih Perlahan

52
Tangkapan skrin 2023 06 05 pada 20.37.03
© Apple

Apple’s Vision Pro ialah alat dengar VR dan XR ultra-premium berharga $3,500 satu pop. Pada kadar ini, anda hanya akan berfikir bahawa ia mempunyai semua komponen perkakasan lanjutan dan pengalaman perisian yang boleh anda fikirkan dalam peranti boleh pakai. Yang menghairankan, itu nampaknya tidak berlaku dengan Vision Pro selepas pemfailan baharu mendedahkan ia terlepas daripada beberapa ciri sambungan penting.

  • Baca juga: Cermin mata Realiti Maya berdiri sendiri terbaik untuk dibeli pada tahun 2024

Kesambungan Apple Vision Pro

Berdasarkan pemfailan FCC yang diluluskan yang diberikan kepada Apple untuk Vision Pro, ia melabelkan set kepala sebagai dilengkapi dengan sambungan Wi-Fi 6, kehilangan Wi-Fi 6E yang lebih cekap dan lebih pantas (dilanjutkan). Sebab di sebalik ini adalah? Cip M2 yang memacu peranti menyepadukan cip radio yang lebih lama dengan Wi-Fi 6, tidak seperti cip M3 yang disertakan dengan sambungan Wi-Fi 6E yang lebih baharu.

Tangkapan skrin Apple Vision Pro daripada WWDC 23

Pembungkusan Vision Pro Apple akan merangkumi jalur Dual Loop dan Single Knit. / © Apple, disunting oleh nextpit

Walaupun itu bukan tawaran besar untuk ramai pengguna awal yang berpotensi, Vision Pro juga tidak mempunyai ciri sambungan lain: UWB atau cip U1 jalur lebar ultra. Dengan kata lain, Vision Pro tidak serasi dengan apl dan rangkaian Cari Saya Apple yang membolehkan penjejakan berdekatan. Ini juga bertentangan dengan khabar angin AirTag 2 yang serasi dengan set kepala.

Storan dan RAM Apple Vision Pro

Berhubung dengan spesifikasi peranti, sebelum ini didedahkan bahawa Vision Pro akan menampilkan storan 256 GB dan 16 GB RAM seperti yang ditemui oleh MacRumors. Apple harus mendedahkan keseluruhan spesifikasi dan ciri premium boleh pakai dalam beberapa hari akan datang kerana ia merancang untuk membuka prapesanan pada 19 Januari dengan penghantaran pertama dijadualkan pada 2 Februari.

Pembungkusan runcit dan aksesori Vision Pro yang disertakan juga telah disahkan. Ini mengandungi lebih daripada yang penting seperti jalur Single Knit dan Dual Loop, Light Seal, penutup hadapan, pek bateri luaran, kabel USB dan penyesuai kuasa.

Khabar angin berasingan membayangkan bahawa syarikat teknologi Cupertino mengeluarkan Vision Pro di luar Amerika Syarikat sebelum WWDC 2024 pada bulan Jun, dengan negara pertama termasuk Kanada, China dan UK.

Apakah pendapat anda tentang Vision Pro Apple yang tidak mempunyai sambungan Wi-Fi 6E dan sokongan UWB? Adakah ciri ini cukup penting untuk anda pertimbangkan? Kami menantikan jawapan anda.

Melalui: MacRumors
Sumber:
9to5Mac, FCC