Cara Mengatasi Gangguan ESPN

48

Jika anda suka menstrim permainan di ESPN, anda mungkin bosan dengan perkhidmatan yang menyekat permainan tertentu di rantau anda. Walaupun begitu, anda mungkin boleh menonton permainan yang disekat pada TV kabel tanpa sebarang gangguan. Tetapi mari kita jujur. Ramai orang sedang memotong kord dan kini lebih suka menstrim kandungan. Jadi, jika anda telah memilih laluan penstriman, anda layak menikmati permainan kegemaran anda dan acara langsung tanpa sebarang sekatan.

Cara Mengatasi Gangguan ESPN

Artikel ini akan menunjukkan kepada anda cara mengatasi gangguan ESPN supaya anda boleh menikmati permainan kegemaran anda tanpa mengira lokasi anda. Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut.

Cara Mengatasi Gangguan ESPN

ESPN ialah perkhidmatan TV popular untuk permainan penyiaran, dan dianggarkan mempunyai lebih daripada 80 juta pelanggan di AS sahaja. Ia juga mempunyai versi penstriman dalam talian yang mempunyai lebih 2 juta pelanggan. Walaupun versi televisyen berfungsi tanpa sekatan, versi penstriman tidak menikmati tahap kemudahan yang sama kerana sesetengah permainan disekat berdasarkan kawasan pengguna.

Sebagai contoh, jika permainan sepatutnya disiarkan di Amerika Syarikat sahaja, maka ESPN akan menyekat pengguna di luar negara itu. Untuk mengetahui lokasi anda, ESPN menggunakan kuki penyemak imbas anda, butiran yang diberikan oleh pembekal perkhidmatan Internet (ISP) anda dan, yang paling penting, alamat IP peranti yang anda gunakan untuk mengakses tapak web. Oleh itu, jika anda mencari cara untuk menyembunyikan alamat IP anda, terdapat kemungkinan besar anda akan dapat mengakses permainan tanpa disekat.

Mengapa VPN Merupakan Penyelesaian Cemerlang untuk Menyembunyikan Alamat IP Anda

Cara terbaik untuk menyembunyikan alamat IP anda adalah dengan menggunakan Rangkaian Peribadi Maya (VPN). Apabila anda menggunakan apl VPN dan bertukar kepada pelayan tertentu, pembekal VPN memberikan anda alamat IP pelayan fizikal tersebut. Ambil perhatian bahawa pelayan ialah komputer fizikal yang terletak di negara tertentu. Jadi, jika pelayan berada di Amerika Syarikat, anda diberikan alamat IP tempatan yang berpangkalan di AS

Apabila anda menyambung ke Internet, trafik anda akan dihalakan ke alamat IP pelayan VPN yang anda pilih dan bukannya alamat anda sendiri. Oleh itu, jika anda menyambung ke tapak web dan aplikasi melalui VPN, alamat IP yang akan dipaparkan ialah alamat pelayan VPN dan bukannya alamat anda sendiri. Ini juga dipanggil IP masking.

Tawaran Terhad: 3 bulan PERCUMA!
Dapatkan ExpressVPN. Selamat dan mesra penstriman.

Jaminan wang dikembalikan 30 hari

Jadi, cara terbaik untuk mengatasi gangguan ESPN adalah dengan menggunakan VPN. Tetapi sekali lagi, tidak semua VPN akan membantu anda mengatasi gangguan ESPN. Sesetengah daripada mereka – terutamanya yang percuma – adalah unik dan akan menghantar alamat IP sebenar anda ke pelayan ESPN dan bukannya menutupnya.

Nasib baik, terdapat beberapa pilihan yang sangat baik di pasaran, dan cadangan utama kami ialah ExpressVPN. Ia mempunyai rangkaian lebih daripada 3,000 pelayan yang diedarkan di 94 negara, jadi anda dijamin sambungan selamat sekurang-kurangnya ke kebanyakan bahagian dunia. Selain itu, mereka mempunyai ciri yang dipanggil IP masking, dan seperti namanya, anda boleh menyembunyikan alamat IP sebenar anda, menjadikannya mustahil untuk ESPN mengetahui lokasi sebenar anda.

Ciri tambahan yang membuat ExpressVPN pilihan terbaik untuk menyahsekat permainan ESPN terhad geo termasuk yang berikut:

  • Menyokong berbilang peranti, termasuk penghala, macOS, Windows, Linux, Android dan iOS.
  • Anda boleh bertukar ke pelayan yang berbeza seberapa kerap yang anda mahu tanpa sebarang had.
  • Penyulitan data selamat berdasarkan algoritma AES-256 supaya data anda dilindungi dan tidak boleh dibocorkan kepada pelayan ESPN, penyedia perkhidmatan internet dan penggodam.
  • Anda boleh menyekat mana-mana apl dan tapak web yang mencurigakan, terutamanya yang cuba menjejaki gelagat dalam talian dan data lokasi anda.
  • Mereka memiliki pelayan DNS mereka sendiri, yang menjadikan sambungan anda lebih pantas dan lebih selamat.

Cara Mengatasi Gangguan ESPN Menggunakan ExpressVPN pada PC

Untuk memulakan, anda perlu pergi ke laman web ExpressVPN, buat akaun dan beli langganan. Sebaik sahaja anda mempunyai langganan aktif, ambil perhatian tentang kod pengaktifan pada papan pemuka anda kerana anda akan menggunakannya untuk mengaktifkan akses kepada apl VPN. Jika anda mempunyai kod pengaktifan, ikut langkah ini untuk mengakses kandungan yang telah disekat oleh ESPN menggunakan ExpressVPN.

  1. Muat turun dan pasang ExpressVPN pada komputer anda.
  2. Buka apl dan ikut arahan pada skrin. Juga, masukkan kod pengaktifan pada papan pemuka anda jika anda diminta.
  3. Tekan ikon suis untuk menyambung ke pelayan VPN.
  4. Pilih pelayan yang terletak di rantau tempat permainan itu berasaskan.
  5. Pergi ke tapak web ESPN dan nikmati kandungan yang pada mulanya disekat.

Jika anda telah mengikut arahan di atas dan masih tidak dapat mengakses permainan yang anda mahu, cuma buka VPN dan tukar ke pelayan lain.

Perkhidmatan VPN hebat lain yang boleh membantu anda mengatasi gangguan ESPN termasuk:

  • NordVPN
  • SurfVPN
  • CyberGhost
  • Akses Internet Peribadi
  • IPVanish

Cara Mengatasi Gangguan ESPN pada Android dan iOS

Versi mudah alih ESPN memerlukan anda menghidupkan GPS sebelum mengakses kandungan. Pada masa ini, tiada kaedah yang sah untuk memalsukan koordinat GPS anda. VPN mungkin menyembunyikan alamat IP sebenar anda, tetapi pelayan ESPN masih akan mengetahui lokasi anda kerana mereka menerima koordinat daripada perkhidmatan lokasi telefon anda.

Soalan Lazim

Bagaimanakah cara saya mengatasi gangguan kandungan ESPN+?

Proses mengatasi gangguan ESPN+ adalah serupa dengan proses ESPN. Hanya sambung ke ExpressVPN, buka penyemak imbas anda dan navigasi ke halaman web ESPN+.

Bolehkah saya menggunakan VPN percuma untuk mengatasi gangguan ESPN?

Ya, anda mungkin boleh menggunakan VPN percuma untuk mengakses kandungan yang digelapkan oleh ESPN. Tetapi berikut adalah beberapa sebab mengapa ia mungkin bukan pilihan terbaik.

1. Banyak VPN percuma kekurangan teknologi yang diperlukan untuk menghalang pelayan ESPN daripada mengesan bahawa anda menggunakan VPN. Jadi mereka boleh melihat dengan mudah bahawa anda menggunakan VPN dan mengunci anda keluar daripada pelayan mereka.

2. Kebanyakan VPN percuma mempunyai trafik lebar jalur yang lebih rendah. Hasilnya ialah kualiti penstriman yang lemah dan banyak ketinggalan serta penimbalan.

3. Kebanyakan VPN mempunyai had lebar jalur harian. Setelah anda melebihi had ini, anda tidak boleh mengakses perkhidmatan untuk sepanjang hari.

VPN berbayar tidak mempunyai had, jadi langganan adalah berbaloi.

Adakah menggunakan VPN melambatkan aliran ESPN saya?

Memang benar bahawa VPN mengarahkan trafik internet anda ke pelayan mereka dan kemudian ke pelayan ESPN, jadi secara teorinya, ini akan memperlahankan kelajuan internet anda. Walau bagaimanapun, hampir semua VPN premium menawarkan kelajuan sambungan yang tinggi, jadi anda tidak sepatutnya melihat sebarang kesan pada kelajuan internet anda.

Adakah undang-undang menggunakan VPN untuk menyahsekat kandungan yang digelapkan oleh ESPN?

Menggunakan VPN untuk mengakses kandungan yang ESPN telah digelapkan adalah sah. Oleh itu, tiada siapa yang pernah didakwa kerana menggunakan VPN untuk mengakses kandungan yang disekat. Walau bagaimanapun, amalan ini bertentangan dengan syarat penggunaan. Syarikat ESPN dan TV Kabel mempunyai hak untuk menyekat akaun yang menggunakan VPN untuk mengakses kandungan mereka walaupun mereka masih mempunyai langganan aktif.

Nikmati Permainan Kegemaran Anda Tanpa Sebarang Sekatan

Seperti yang anda lihat, mendapatkan sambungan ESPN tidak sepatutnya menjadi masalah selagi anda mempunyai langganan VPN. Anda hanya perlu membeli langganan daripada salah satu VPN teratas, sambung ke pelayan VPN dan lawati tapak web ESPN. Kini anda boleh menikmati permainan kegemaran anda tanpa menghadapi sebarang sekatan geo. Malangnya, proses yang sama tidak berfungsi dengan peranti mudah alih. Aplikasi mudah alih ESPN memerlukan akses kepada lokasi GPS anda, yang biasanya tidak boleh ditutup oleh VPN.

Adakah anda tahu kaedah lain untuk mengatasi gangguan ESPN? Pernahkah anda mencuba menggunakan kaedah yang kami tunjukkan di atas? Sila kongsi pengalaman anda dengan kami di bahagian komen di bawah.