Cara menggunakan Mod Kuasa Rendah pada Apple Watch dalam watchOS 9

106
Cara menggunakan Mod Kuasa Rendah pada Apple Watch

Untuk apa yang ditawarkan oleh Apple Watch Series 8, hayat bateri 18 jamnya adalah luar biasa. Walau bagaimanapun, jika anda merancang untuk pergi dalam perjalanan atau tidak akan dapat mengakses pengecasnya selama beberapa hari, maka anda mungkin perlu berhati-hati dengan hayat bateri pada Apple Watch anda.

Apple mengumumkan Mod Kuasa Rendah untuk Apple Watches untuk menyelesaikan isu ini semasa acara Far Out 2022, membolehkan Apple Watch anda bertahan sehingga 36 jam.

Ia mungkin kelihatan seperti ciri kecil kepada anda, tetapi ia membuat perbezaan yang besar. Jadi mari kita terus ke dalamnya dan lihat cara anda boleh menggunakan Mod Kuasa Rendah baharu pada Apple Watch anda yang menjalankan watchOS 9.

Apakah Mod Kuasa Rendah pada Apple Watch?

Apakah Mod Kuasa Rendah pada Apple Watch

Apabila dihidupkan, Mod Kuasa Rendah pada Apple Watch melumpuhkan ciri teras dan penderia seperti Sentiasa Di Paparan, pengesanan senaman, pemberitahuan kesihatan jantung dan banyak lagi.

Ciri ini meningkatkan bateri Apple Watch anda sehingga 36 jam apabila disambungkan ke iPhone, iaitu dua kali ganda purata hayat bateri Apple Watch. Ia boleh berbeza-beza bergantung pada keadaan anda. Walau bagaimanapun, ciri seperti pengesanan jatuh dan penjejakan aktiviti masih akan tersedia walaupun anda mendayakan Mod Kuasa Rendah pada Apple Watch.

Mod Kuasa Rendah lwn Mod Rizab Kuasa

Mod Kuasa Rendah lwn. Mod Rizab Kuasa pada Apple Watch

Anda mungkin bertanya apakah perbezaan antara Mod Kuasa Rendah baharu dan Mod Rizab Kuasa sedia ada. Masalah dengan mod Rizab Kuasa ialah ia hanya membenarkan anda melihat masa apabila anda menekan butang sisi. Pada masa yang sama, ia juga melumpuhkan akses kepada ciri Apple Watch yang lain dan komunikasi dengan iPhone untuk mengekalkan bateri.

Sebaliknya, Mod Kuasa Rendah akan membenarkan anda mengakses Apple Watch anda sepenuhnya dan berkomunikasi dengan iPhone anda. Untuk mengekalkan bateri, ia akan mengurangkan kefungsian teras Apple Watch. Saya akan memanggil Mod Kuasa Rendah sebagai pertukaran seimbang berbanding dengan sekatan ciri dengan Mod Rizab Kuasa.

Model Apple Watch manakah yang akan menerima Mod Kuasa Rendah?

Apple memperkenalkan Mod Kuasa Rendah semasa pengumuman Apple Watch Series 8, tetapi Apple turut menyebut bahawa ia akan tersedia untuk Apple Watch Series 4 dan model yang lebih baharu. Memandangkan ia adalah ciri perisian, anda akan menerima Mod Kuasa Rendah dalam kemas kini watchOS 9.

Berikut ialah senarai model Apple Watch yang akan menerima ciri Mod Kuasa Rendah.

  • Siri Apple Watch 4
  • Apple Watch Siri 5
  • Siri Apple Watch 6
  • Apple Watch SE (Generasi Pertama)
  • Siri Apple Watch 7
  • Siri Apple Watch 8
  • Apple Watch Ultra
  • Apple Watch SE (Generasi Kedua)

Walau bagaimanapun, dengan keluaran Siri 8, SE dan Ultra, Apple telah menghentikan Siri 3; oleh itu, ia tidak akan menerima kemas kini Mod Kuasa Rendah.

Mengakhiri…

Mod Kuasa Rendah adalah lonjakan besar daripada ciri Rizab Kuasa untuk pengguna Apple Watch sedia ada dan baharu. Walaupun, mereka yang mempunyai Apple Watch Ultra baharu boleh memanjangkan hayat bateri mereka kepada 60 jam atau lebih. Mod Kuasa Rendah akan lebih membantu mereka yang merancang untuk menghabiskan masa mereka tanpa pengecas dalam aktiviti seperti berkhemah atau perjalanan singkat. Jangan lupa untuk menyemak perbandingan terperinci kami bagi Apple Watch Series 8 dan Apple Watch Ultra.

Baca lebih lanjut:

  • Muat turun kertas dinding iPhone 14
  • Cara menggunakan Pengesanan Ranap pada iPhone 14 dan Apple Watch 8
  • Band Apple Watch terbaik (Untuk semua model)