Spesifikasi dan Gambar Motorola Cheaper Edge 2023 Bocor

72
ujian nextpit motorola edge 40 pro 09
© NextPit

Motorola baru-baru ini melancarkan Edge+ 2023, tetapi sama seperti barisan tahun lepas, ia dijangka mempunyai varian yang lebih mampu milik dalam bentuk Edge 40 atau Edge 2023. Motorola melangkau model ini dengan niat untuk memperkenalkannya pada tarikh yang akan datang. Walau bagaimanapun, kita tidak perlu menunggu pengumuman itu berlaku sebelum mendapat akses kepada spesifikasinya, kerana maklumat ini telah pun dibocorkan melalui imej promosi.

Berdasarkan bahan pemasaran yang dikongsi oleh evleaks tipster popular, bahagian luar Motorola Edge 40 adalah cermin Edge 40 Pro. Persamaan kebanyakannya ditemui di bahagian belakang dengan telefon yang lebih mampu milik dengan bonggol kamera persegi. Ia menempatkan dua kamera belakang dan bukannya trio seperti yang terdapat dalam model Pro. Besar kemungkinan kanta telefoto akan dibuang.

  • Baca juga: Kajian Motorola Edge+ (2023).

Ciri dan spesifikasi utama Motorola Edge 40 (2023).

Di hadapan, anda akan dapat melihat paparan melengkung dengan lubang tebuk berpusat yang menempatkan kamera swafoto bersama pengimbas cap jari bawah paparan. Nampaknya panel OLED berukuran 6.5-inci lebar dengan kadar penyegaran 144 Hz, menjadikannya sedikit lebih kecil daripada paparan 6.67-inci pada Edge 40 Pro (Edge+ 2023).

Motorola Edge 40 atau Edge 2023

Motorola Edge 40 atau Edge 2023 berwarna merah. / © Twitter/u/Evleaks

Selain goresan Dolby Atmos di bahagian atas di sisi, terdapat juga petunjuk yang membawa penarafan kalis air. Ia akan tersedia dalam warna merah tua, hitam, biru dan hijau.

Motorola Edge 40 atau Edge 2023 (AS)

Motorola Edge 40 atau Edge 2023 mempunyai kamera yang lebih sedikit daripada Edge 40 Pro. / © Twitter/u/Evleaks

Menurut khabar angin, Motorola Edge 40 adalah salah satu peranti Android pertama yang akan dikuasakan oleh cipset MediaTek Dimensity 8020 baharu. Silikon menawarkan prestasi yang setanding dengan pemproses Snapdragon julat pertengahan. Ia juga disebut-sebut setanding dengan cip mewah sebelum ini seperti Snapdragon 8 Gen 1. Akhir sekali, bateri 4,400 mAh dan pengecasan pantas 67W turut berada di belakangnya.

Tarikh keluaran dan harga Motorola Edge 2023

Ia masih tidak diketahui bila Motorola akan melancarkan dan mengeluarkan Edge 40 atau Edge 2023. Bagaimanapun, kebocoran terbaru menunjukkan bahawa pengumuman mungkin akan berlaku. Juga tiada butiran mengenai harganya. Untuk rujukan, Edge 2022 menetapkan harga yang diminta sebanyak $599 apabila ia mula-mula didedahkan tahun lepas.

Pada pendapat anda, berapa harga Motorola Edge 2023 untuk menjadikannya telefon pintar Android yang menarik? Kongsi tekaan anda dengan kami.

Melalui: Twitter/u/TechDocterz
Sumber:
evleaks