Maklumat Nisbah Aspek Gelendong Instagram

134

Kekili Instagram yang sempurna mungkin kelihatan mencabar untuk dicapai, tetapi nisbah aspek memberikan rupa profesional sambil membantu anda meningkatkan penglibatan. Melakukan perkara ini dengan betul akan memastikan Gelendong anda akan kelihatan berkadar pada skrin penonton dan suapan anda. Nasib baik, Instagram telah menggariskan dimensi dan spesifikasi lain untuk menjadikannya lebih mudah untuk menyiarkan dalam dimensi yang anda perlukan.

Maklumat Nisbah Aspek Gelendong Instagram

Artikel ini akan menyemak nisbah aspek yang betul untuk Gelendong Instagram.

Nisbah Aspek yang Anda Perlukan untuk Suapan Instagram Anda

Instagram membenarkan beberapa kelonggaran untuk menampung berbilang format video. Walau bagaimanapun, platform secara rasmi mengesyorkan agar penonton memuat naik Gelendong antara 1.91:11 hingga 9:16 apabila melibatkan nisbah bidang.

Dimensi muat naik 9:16 mempunyai pelbagai kelebihan, menjadikannya pengesyoran kegemaran untuk platform media sosial. Ia sesuai untuk melihat dan menatal kandungan menegak pada telefon mudah alih dengan rasa “orientasi potret” yang estetik.

Sudah tentu, anda hanya perlu mengingati nombor ini apabila memuat naik kandungan prarakaman kerana platform merakam secara automatik menggunakan kamera dalam nisbah 9:16.

Memuat naik Kekili menggunakan nisbah aspek ini akan memastikan kandungan video mudah untuk ditonton. Walau bagaimanapun, ia hanyalah sebahagian daripada mengoptimumkan kualiti. Platform ini juga mencadangkan mempunyai resolusi 1080p untuk pengalaman optimum dan kadar bingkai sekurang-kurangnya 30 bingkai sesaat (FPS).

Cara Membuat Video Anda 9:16 untuk Gelendong Instagram

Sesetengah pengguna menghadapi cabaran untuk menukar nisbah bidang video prarakaman mereka. Sesuatu video boleh berkualiti tinggi, tetapi nisbah aspek yang salah akan menyebabkan ia kelihatan terbentang atau meliputi maklumat penting apabila anda menerbitkannya. Nasib baik, pelbagai cara wujud untuk mendapatkan “orientasi potret” yang diingini.

Perlu diingat bahawa anda perlu memuat turun aplikasi penyuntingan video untuk menyelesaikan proses ini. Kami akan gunakan CapCut sebagai contoh:

  1. Selepas memuat turun aplikasi, lancarkannya pada telefon anda.
  2. Ketik pada pilihan “Projek Baharu”.
  3. Pilih video untuk diedit daripada galeri anda.
  4. Dari bahagian bawah antara muka, pilih butang “Nisbah”.
  5. Pilih “nisbah aspek 9:16” daripada pilihan.
  6. Ketik pada “Simpan” dan eksport video baharu anda ke Instagram.

Kadangkala, anda tidak perlu memuat turun apl untuk melakukan ini. Semak sama ada peranti anda mempunyai editor video terbina dalam untuk menukar nisbah bidang. Anda juga boleh memilih untuk merakam terus menggunakan kamera Reel Instagram.

Cara Membuat Kekili Instagram yang Menakjubkan

Nisbah aspek adalah asas untuk mempunyai Kekili yang diformat dengan baik di Instagram. Tetapi ini bukan satu-satunya faktor yang relevan untuk meningkatkan jangkauan dan pengikut anda. Katakan anda menyiarkan Reels untuk akaun perniagaan. Dalam kes itu, anda perlu memasukkan elemen lain untuk mencetuskan algoritma dan daya tarikan estetik.

Profil peribadi juga boleh mendapat manfaat daripada petua ini, kerana menyiarkan Reels menjadi menyeronokkan dan menarik orang lain ke kandungan anda.

Berikut ialah beberapa perkara yang ingin anda sertakan:

Cuba Gunakan Hashtag Relevan dan Bermakna

Apabila menyiarkan Kekili, pastikan anda menaip beberapa hashteg untuk mencetuskan algoritma platform, membenarkannya muncul dalam bahagian Teroka untuk dicari oleh penonton baharu. Menyambungkan hashtag ke Reel anda mengikut tema adalah yang terbaik. Lima belas akan menjadi anggaran purata atau peraturan yang baik.

Alihkan Kekili Anda ke Platform Lain

Ini adalah helah pemasaran mudah yang digunakan oleh banyak perniagaan dengan Kekili mereka. Anda boleh mempromosikan kandungan anda pada platform media sosial seperti Twitter atau Facebook, memberikan anda capaian yang lebih ketara merentas platform untuk memperoleh lebih ramai penonton.

Edit Kekili Anda untuk Menarik Perhatian

Editor Reel Instagram akan memberi anda banyak pilihan sebelum anda akhirnya menerbitkan. Ciri-ciri bagus membolehkan anda menambah pelekat atau muzik untuk meningkatkan pengalaman pengguna.

Petua di atas akan menjadikan Kekili anda lebih baik dan lebih mudah dihadam oleh pengikut. Berikut ialah beberapa petua tambahan untuk membantu mengoptimumkan Kekili anda dan, oleh itu, penglibatan:

  • Pastikan anda menggunakan peranti yang lebih baharu untuk memaksimumkan kualiti video semasa merakam.
  • Mencipta siaran dan cerita Reel yang konsisten juga akan mendorong penglibatan anda.
  • Pertimbangkan untuk menyiarkan semula Reels yang lebih lama jika anda kehabisan kandungan baharu untuk dirakam.

Cara Membetulkan Kekili Tidak Memuat Naik ke Instagram

Ia boleh mengecewakan apabila anda akhirnya mendapat nisbah aspek itu dengan betul, dan Reel anda enggan memuat naik ke platform. Nasib baik, terdapat banyak langkah yang boleh anda ambil untuk mengelakkan perkara ini daripada berlaku.

Gangguan dengan memuat naik kandungan sering muncul kerana data yang dicache sepenuhnya. Adalah penting untuk mengosongkan cache kuki anda secara berkala untuk memastikan apl berjalan lancar. Begini cara anda boleh melakukannya semasa menggunakan peranti Android anda:

  1. Buka tetapan anda pada peranti anda.
  2. Dalam bahagian “Apl”, ketik pada apl Instagram.
  3. Ketik pada “Storan,” “Kosongkan Data,” dan kemudian “OK.”

Prosesnya agak berbeza untuk peranti iOS. Anda perlu memadamkan aplikasi dan memasangnya semula. Begini caranya:

  1. Buka tetapan pada peranti iOS anda.
  2. Pilih pilihan tetapan “Umum” dan ketik “Storan iPhone.”
  3. Cari apl Instagram dari menu dan ketik “Padam Apl.”
  4. Navigasi ke App Store untuk memuat turun dan memasang Instagram sekali lagi.

Isu lain yang berpotensi mungkin menghalang anda daripada memuat naik Reel anda juga. Contohnya, pastikan anda memuat naiknya dengan kualiti tinggi dalam nisbah aspek yang disyorkan. Anda juga memerlukan sambungan internet yang stabil untuk berjaya memuat naik Reel ke Instagram.

Kadangkala, pelayan Instagram mempunyai masalah. Dalam kes sedemikian, menunggu sehingga mereka menyelesaikan masalah adalah yang terbaik.

Soalan Lazim

Bolehkah saya menggunakan beberapa nisbah aspek dan dimensi lain untuk Gelendong Instagram saya?

Instagram membenarkan pelbagai nisbah aspek. Walau bagaimanapun, 9:16 adalah yang terbaik untuk pengalaman pengguna. Dimensi dan nisbah bidang lain mempunyai risiko meregangkan kandungan merentasi skrin dan menjadikannya kurang optimum untuk tontonan.

Mengapa saya tidak mempunyai Reels sebagai pilihan pada apl Instagram saya?

Isu ini mungkin timbul kerana apl anda tidak dikemas kini. Apabila Instagram memperbaharui aspek dan ciri tertentu, mereka mungkin berhenti bekerja pada versi lama.

Bolehkah saya menggunakan Instagram Reels pada desktop?

Pada masa ini, Instagram tidak menawarkan pilihan Reels lengkap pada desktop. Anda masih boleh mengedit video anda menggunakan komputer anda, tetapi sebaiknya siarkan Reels pada apl mudah alih untuk pengalaman terbaik.

Kepentingan Nisbah Aspek

Menggunakan nisbah aspek yang betul pada suapan Instagram anda akan membantu memastikan semua orang dapat melihat video anda dengan betul. Platform ini mencadangkan standard 9:16, membolehkan penonton menggunakan kandungan anda dengan mudah dalam mod potret. Untuk menukar video prarakam, anda boleh memuat turun dan memasang aplikasi seperti CapCut atau menggunakan editor video yang telah dipasang pada telefon anda. Melaraskan nisbah bidang dan menggunakan hashteg, pengeditan dan penyepaduan merentas platform akan membantu meningkatkan paparan.

Adakah anda mendapati melaraskan nisbah bidang pada Gelendong Instagram anda mudah? Bagaimana pula dengan menggunakan beberapa petua untuk meningkatkan penglibatan? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.