iOS 17 Mendayakan Tetapan Semula Pantas Kod Laluan iPhone yang Terlupa

51
iOS 17 Tetapan Semula Pantas Kod Laluan Apple
© nextpit

Terdapat keadaan di mana anda menukar kod laluan iPhone anda kepada yang baharu hanya untuk melupakannya seketika kemudian. Selepas itu, ia memerlukan anda memasukkan ID Apple dan kata laluan untuk memintas dan menukar ini. Nasib baik, dalam iOS 17, Apple kini membenarkan pengguna menetapkan semula kod laluan baharu yang terlupa dengan mudah dengan hanya menggunakan kod laluan sebelumnya, walaupun ia sepatutnya berada dalam tetingkap masa yang diberikan.

  • Baca juga: Cara meningkatkan keselamatan kod laluan iPhone anda.

Cara yang lebih mudah tentang cara untuk menetapkan semula kod laluan Apple iPhone yang terlupa

Seperti yang ditunjukkan dalam tangkapan skrin, jika pengguna terlupa kod laluan terbaharu, ia boleh mengetik pada “Lupa Kod Laluan?” di bawah pada skrin kunci iPhone. Ia kemudiannya akan membuka skrin pop timbul yang menerangkan bahawa kod laluan boleh ditetapkan semula menggunakan kod laluan lama bersama-sama dengan butang pintasan “Cuba Tetapkan Semula Kod Laluan” di mana anda perlu memasukkan kunci keselamatan yang diperlukan.

Selepas memasukkan kod laluan lama, anda boleh mencalonkan gabungan angka baharu. Walau bagaimanapun, telah dinyatakan pada halaman tetapan bahawa ciri ini tersedia dalam masa 72 jam selepas perubahan pertama telah dimulakan.

Kod laluan keselamatan iOS 17 Apple dan tetapan semula kata laluan

Ciri iOS 17 baharu untuk menetapkan semula kod laluan yang terlupa menggunakan kod laluan keselamatan lama. / © MacRumors

Pada masa yang sama, kod laluan sebelumnya boleh tamat tempoh dalam tetapan yang sama, yang bermaksud ia akan menjadi tidak boleh digunakan selepas tindakan itu. Oleh itu, anda perlu memasukkan keseluruhan akaun dan kata laluan Apple anda jika anda terlupa kod anda sekali lagi seperti langkah biasa dalam iOS 16 dan lelaran sebelumnya.

Ciri baharu itu pertama kali dilihat oleh MacRumors dalam binaan beta iOS 17, yang dikeluarkan kepada model iPhone yang serasi untuk pembangun dan penguji lebih seminggu yang lalu. Versi terakhir Apple iOS 17 dijangka akan dihantar pada bulan September apabila ia akan mengumumkan iPhone 15 dan iPhone 15 Pro. Begitu juga, anda boleh menyemak ciri lain yang disahkan iOS 17 di sini, termasuk peranti yang disokong.

Apakah pendapat anda tentang fungsi keselamatan baharu ini pada iPhone? Adakah ini akan menjadi perubahan berguna yang boleh anda manfaatkan? Beritahu kami jawapan anda dalam ulasan.

Sumber:
MacRumors