Begini cara AirPower Apple akan berfungsi jika projek itu tidak ditinggalkan

108
shutterstock 1527582845 1
© Shutterstock / Superstar

Video hands-on memberi kita gambaran yang tidak pernah dilihat sebelum ini tentang apa yang mungkin dilakukan oleh AirPower, pengecas wayarles berbilang peranti Apple yang terkenal, malangnya telah berlaku.

Youtube 91Tek dan Demo Apple mendapatkan prototaip AirPower sejak 2017. Ia bukan yang pertama muncul, tetapi hands-on yang kedua-dua media telah lakukan dengannya sudah pasti gambaran keseluruhan terbaik produk ini yang ditunggu-tunggu oleh ramai peminat Apple.

  • Baca juga: Cara memilih aksesori MagSafe yang betul untuk iPhone anda

Diusik sebagai Satu Perkara Lagi selepas ucaptama pelancaran iPhone 8 dan iPhone X pada September 2017, AirPower sepatutnya menjadi pengecas wayarles yang direka bentuk supaya pengguna boleh meletakkan iPhone, AirPods dan Apple Watch pada mana-mana bahagian permukaannya untuk peranti itu. untuk mengecas. Terlalu kompleks, projek itu ditangguhkan walaupun Pommist yang paling tegar- dan juga Apple sendiri-nampaknya masih mempercayainya.

Seperti prototaip AirPower lain yang telah muncul pada masa lalu, unit itu tidak menampilkan reka bentuk siap dengan kulit luar putih, seperti yang dilihat dalam bahan pemasaran Apple pada masa itu. Di sini, kita dapat melihat dengan jelas litar dalamannya.

Walaupun prototaip dalam video di atas tidak berfungsi sepenuhnya, adalah mungkin untuk menyambung kepadanya melalui Terminal pada Mac menggunakan beberapa alat pembangunan Apple yang tidak tersedia secara umum. Ralat semasa unit AirPower mula-mula dimulakan menunjukkan bahawa ia tidak pernah ditentukur dan, oleh itu, mungkin tidak pernah digunakan.

Dengan mengutak-atik peranti, 91Tech dapat mencari sedikit maklumat tentang prototaip seperti tarikh pemasangan perisian tegar pada 7 Jun 2017, arahan untuk memilih gegelung tertentu dan banyak lagi. Prototaip AirPower mempunyai 22 gegelung dan serupa dengan yang lain yang telah bocor pada masa lalu. Menurut beberapa pemfailan paten yang berkaitan dengan AirPower, Apple telah membayangkan versi dengan sama ada 16 atau 22 gegelung, dan reka bentuk 22-gegelung nampaknya adalah yang Cupertino diselesaikan.

Pengecas AirPower terlepas pelancaran asalnya yang dirancang pada 2018, dan selepas sejumlah besar halangan semasa pembangunannya, Apple secara langsung membatalkan projek itu pada Mac 2019. Walau apa pun, peninggalan ini kekal sebagai barang pengumpul yang sangat jarang berlaku dan, di atas semua, saksi kepada opera sabun yang mengapi-apikan pasaran teknologi.

Melalui: MacRumours
Sumber:
91Tech (Youtube)