Google Pixel 8: Menutup jurang sokongan kemas kini dengan Apple dan Samsung!

62
NextPit Google Pixel 7a lwn Pixel 7 lwn wira Pixel 7 Pro
© nextpit

Google menikmati kelebihan menjadi pembangun perisian salah satu sistem pengendalian mudah alih yang paling penting di dunia. Walau bagaimanapun, Apple dan Samsung adalah dua pesaing yang memberikan sokongan yang jauh lebih lama dari segi dasar kemas kini perisian masing-masing. Menurut laporan media, ini akan berubah dengan keluaran Google Pixel 8 dan 8 Pro pada musim gugur ini.

  • Android 14: Panduan Terbaik

Google masih mempunyai beberapa perkara yang perlu dilakukan dari segi dasar kemas kini

Samsung menggunakan Android sebagai sistem pengendalian pilihan pada peranti mudah alihnya. Walaupun OS (Sistem Pengendalian) berasal dari Google, pengeluar Korea Selatan itu telah menawarkan kemas kini sistem pengendalian utama selama 4 tahun untuk model perdananya seperti siri Samsung Galaxy S23 atau telefon pintar kelas pertengahannya yang sangat popular seperti Samsung Galaxy A54 (semakan) , dan 5 tahun untuk tampung keselamatan.

Bagi Apple dan iOSnya, ia lebih lama lagi, seperti yang dibuktikan dalam Apple iPhone XS (ulasan) atau Apple iPhone 6S. Telefon pintar lama yang berjalan pada iOS 17 akan menerima kemas kini sistem kelimanya pada September 2022, manakala 6S juga akan menerima kemas kini keselamatan untuk tahun kelapan berturut-turut! Google, sebaliknya, menawarkan pelanggannya 3 kemas kini sistem pengendalian utama dan lima tahun kemas kini keselamatan bermula dengan Google Pixel 6 dan 6 Pro.

  • Baca juga: Semak telefon yang akan dikemas kini kepada Android 14

9to5Google telah mengetahui daripada sumber Google yang tidak dinamakan bahawa Google Pixel 8 dan Pixel 8 Pro akan menjadi telefon Pixel pertama yang melepasi dasar kemas kini Samsung untuk mengejar Apple sebaliknya. Walaupun rakan wartawan kami tidak memberikan sebarang angka konkrit, syarikat Mountain View perlu menjamin sekurang-kurangnya lima tahun kemas kini sistem untuk mengatasi peneraju pasaran Korea Selatan.

Kami mungkin hanya akan mengetahui lebih banyak butiran mengenai perkara ini pada bulan Oktober apabila Google memperkenalkan dua telefon pintar baharunya dengan Google Tensor G3.

Apa pendapat anda tentang strategi ini? Bolehkah Google memenangi pelanggan baharu dengan dasar kemas kini peneraju pasaran atau adakah rata-rata pelanggan tidak peduli tentang bilangan kemas kini perisian dalam telefon pintar? Anda dialu-alukan untuk berkongsi pendapat anda dengan kami dalam komen di bawah.

Sumber:
9to5Google